Borba protiv prištića

Beauty blogosfera prepuna je videa i članaka koji govore o napastima zvanim akne/prištevi/miteseri. Većinom su ti članci jednaki, svi pričaju o uzročnicima i tjeraju vas da se opredijelite za zdraviji način života. Zbog toga sam odlučila podijeliti svoje iskustvo s vama. U mojem slučaju nije bilo nekih prevelikih promjena načina života, a velika većina prišteva, mitesera i akni otišla je u zaborav. Naravno, to je samo moje iskustvo!

Za početak, moja je koža masna i borim se sa policističnim jajnicima. Nemam nikakvo obrazovanje koje se dotiče farmacije, te je ovo sve na temelju mog iskustva.

  • PREHRANA: U svim člancima koje sam ja pročitala na temu borbe protiv prištića prva i osnovna crtica bila je prehrana. Pij više vode, izbaci mlječne proizvode, jedi puno ribe i povrća. Ok, sve to stoji i lako je na papiru. No, kad ste dovedeni u situaciju da se pokrenete i poslušate ove savjete stvari ne idu tako lako. Moj savjet je krenuti postupno. Nemojte se odmah pretrpavati zdravom hranom jer će vas to držati dan, dva i vrlo lako da ćete od svega toga i odustati. Ne morate odmah pohrliti u dućane zdravom prehranom i nakupovati namirnice čije ime ne znate ni izgovoriti. Izbacite tešku hranu; razna nekvalitetna ulja, bijeli kruh, tjestenine i zamijenite povrćem koje i INAČE JEDETE I VOLITE! Jedite ono što volite, ali u manjim količinama. Nemojte ni odmah početi piti 200 čaša vode dnevno jer će vam samo biti zlo. Voda je poželjna naravno, ali pijte je pomalo, i postupno povećavajte količinu. Tako će vam zdravija prehrana lakše ući u naviku, ali će i ostati navika puno duže, te ćete na kraju i uživati u takvom režimu prehrane. 🙂
  • NE DIRAJTE LICE RUKAMA: Opet, nešto što vam postupno mora postati navika. Većina žena kopa po licu nesvjesno, iz dosade. Ovo je pak savjet o kojem ipak morate voditi računa non stop, ova vam misao mora biti u glavi neprestno. Meni je u odvikavanju od diranja lica pomoglo nošenje masnih krema, poput klasične Nivee, na licu. Zašto? Zato što je jako iritantno kad krenete kopati po licu, a vama se po prstima svuda zaljepi krema koja je masna i teško se skida. Iako zvuči smješno pomaže. Isto je i sa nevenovom mašću. Ona je još masnija i samim time još više živcira kad se zaljepi za prste. Probajte! Samim time, zaboravite na kopanje po prištićima. Prištiće treba pustiti da se napune skroz, tako će i kad ih stisnete brže proći, a ako su onaj dugotrajni tip prišteva, vjerojatno se neće ni napuniti te će proći sami od sebe. Kopanje lica je začarani krug jer se na čiste i ne upaljene djelove lica prenose bakterije.
  • ČIŠĆENJE LICA: Jako, jako bitna stvar. Nekada mi je bilo normalno zaspati za šminkom, a sada mi ne pada na pamet. Osim što isto dovodi do začaranog kruga jer napuni pore bakterijama, sam osjećaj šminke na licu je težak. Pravilno uklanjanje šminke je imperativ za lijep(š)u kožu. Na tržištu postoji hrpa raznih umivalica; gelova, pjena, kremica, mlijeka za čišćenje kože. Na vama je da shvatite što vam odgovara najbolje. Čitanjem raznih beauty blogova shvatila sam da čak ni cijena ne mora predstavljati problem u pronalasku odgovarajućeg sredstva za čišćenje lica. Postoje izvrsni proizvodi za vrlo malu cijenu (npr. Balea, CV i sl.). A osim toga, postoje i razne prirodne varijante. Razna ulja koja su dostupna u većini ljekarni, i pristupačne su cijene. Čak je i samo umivanje nekim neutralnim i prirodnim sapunom po meni ok, ako vam to odgovara. Uglavnom, zaključak je da je svakodnevno čišćenje lica, pa čak i kad ne nosite šminku jako bitna stavka za ljepotu lica.
  • ČISTI RUČNICI, KISTOVI, ČETKICE: U svakodnevnoj gužvi žene često zaboravljaju na čišćenje onog što svaki dan koriste. Pa tako svakodnevno koriste jedne te iste kistove koji su neoprani, ili korištenje jednog te istog ručnika nakon umivanja. Greška! Možda i najveća. Uzalud i zdravija prehrana, i umivanje i ne znam što ako ćete koristiti ručnike i kistove koji su već korišteni. To je opet ono prenošenje bakterija koje je neizbježno. Kistove bi trebalo oprati nakon svake upotrebe, a ručnike mijenjati nakon svakog umivanja.
  • MASKE I PILINZI: Definitivno stvar koja je meni najviše pomogla je učestalo pilingiranje lica (naravno ne pregrubo) i nošenje maski preko noći odnosno što duže. Ja piling volim raditi čak i na svakodnevnoj bazi, moja koža to vrlo dobro podnosi. A maske ako ne svaki dan, onda barem svaki drugi. U svim drogerijama mogu se naći maske u vrećicama. Iako su većinom podjeljene u paketiće za dva korištenja, one se mogu iskoristiti puno više puta tako da je to jako jeftina investicija zapravo. Moj favorit su CV maske iz Mullera čija je cijena ispod 10 kn.
  • KREMA ZA LICE JE MUST!: Oooo da! I na kreme je lako zaboraviti! Do prije godinu dana mazala sam se kremama tu i tamo, opet iz dosade. Danas nemogu zamisliti da ujutro nakon čišćenja lica ne nanesem kremu, isto kao i prije spavanja, a naročito prije šminkanja. Dobra krema za lice osigurat će koži hidrataciju i stvoriti barijeru od neželjenih stvari (npr. kod šminkanja stvorit će barijeru između kože i pudera). Odaberite pravi tip kreme za svoju kožu i mažite je, ali ne zaboravljajte vrat i dekolte! Moja preporuka je Mixa 24H Moisturizing Balancing krema za masnu i osjetljivu kožu.

Dakle, učestalo korištenje ovih savjeta isplatit će se. Možda ne odmah danas ili sutra, ali nakon nekog vremena rezultati će biti vidljivi. Iako zvuče kao sitnice, ovo su vrlo važne stvari koje svaka žena treba imati na umu. Jer ono što joj radite sada i kako se ponašate prema njoj, vidjet će se za 5, 10, 20 godina.

Iako su ovo opće poznate stvari, nadam se da će nekome ipak pomoći! 🙂 Do čitanja!! 🙂 🙂

 

 

Leave a Reply

